Webbmail (senare än 2009-09) Webbmail (tidigare än 2009-09)
Ladda hem vårt program för direktsupport

IT-support

Snabb och kompetent IT-support

Atrox erbjuder en snabb och kompetent IT-support. Vår organisation är speciellt anpassad för små och medelstora företag som är i behov av en modern, fungerande IT-miljö med hög en tillgänglighet.

För att kunna hålla våra snabba inställelsetider och en hög servicegrad mot er som kund hanterar vi samtliga ärenden och supportfrågor i Autotask servicedesk som är uppbyggt enl. ITIL.

I våra Serviceavtal ingår fjärrsupport och på platsen support för er och era användare. I supporten ingår felsökning, åtgärdande av fel samt att vi svarar på frågor som avser ert nätverk, servers, datorer och mobila enheter.

Fjärrsupport

Inställelsetid: 1 timme

I Serviceavtalet ingår fri tillgång till Atrox fjärrsupport.
Support, felanmälan och förfrågningar kan ske på 3 olika sätt:

Mail: helpdesk@atrox.se
Telefon: 08-51 80 41 00
Atrox supportportal:
Via agenten som är installerad på samtliga klienter.

Samtliga ärenden loggas i vårt interna supportsystem (Autotask) och varje ärende tilldelas ett ärendenummer. Här garanterar vi att alla ärenden behandlas och påbörjas senast inom en arbetstimme.

Supporten är bemannad vardag kl. 8:00 – 17:30 (dag före helgdag 8:00 – 12:00).

På platsen support

I Serviceavtalet ingår att ni vid behov har tillgång till på platsen support. Support, felanmälan och förfrågningar kan ske på 3 olika sätt:

Mail: helpdesk@atrox.se
Telefon:
08-51 80 41 00
Atrox supportportal:
Via agenten som är installerad på samtliga klienter.

Samtliga ärenden loggas i vårt interna supportsystem och varje ärende tilldelas ett ärendenummer. Här garanterar vi att alla ärenden behandlas och påbörjas senast inom en arbetstimme. I de fall Atrox ej kan lösa ärendet fjärrledes garanteras ni att vi utför felsökning och åtgärdande av fel på plats. Det är Atrox som avgör om och när vi behöver åka ut på plats för att lösa problemet.

Supporten är bemannad vardag kl. 8:00 – 17:30 (dag före helgdag 8:00 – 12:00).

Exempel på supportärenden som ingår i Atrox IT-support

Kontoadministration
Allt från byte av lösenord, uppsättning av konton-mail, behörigheter mm.

Installation
Installation och ominstallation av befintlig utrustning (servers, datorer, programvaror, skrivare mm).

Konfigurering
Konfigurering av VPN och andra fjärrtjänster, mail, mm.

Felsökning
Felsökning av hårdvara och mjukvara, operativsystem (Windows, Mac), nätverk, trådlösa nätverk, skrivare, mail, spam, virus mm.

Åtgärdande av fel
Exempel på fel vi åtgärdar är:

  • problem med internet eller nätverksåtkomst
  • återläsning av förlorade filer från backup
  • utskriftsrelaterade problem
  • rättighetsrelaterade problem
  • rensning av virus eller andra säkerhetsrelaterade frågor
  • felsökning av hårdvara (tillsammans med aktuell tillverkare)
  • åtkomst till tredjepartsprogramvaror såsom ekonomisystem 

 
Användarfrågor

Vi svarar generellt sett på frågor gällande vanligt datoranvändande. Exempel på vanliga användarfrågor är:

  • frågor på Office 365, Sharepoint och Yammer
  • hur kopplar jag upp mig hemifrån?
  • hur kommer jag åt gamla versioner av ett dokument?
  • frågor kring dialogrutor (svara ja eller nej)
  • Outlook-frågor (signaturer, arkivmappar, dela kalendrar, autoreply, gemensamma kontaktlistor, mm)
  • enklare frågor i Officepaketet


Kontakt med tredjepartsleverantör

Vid felanmälningar och supportärenden som avser fel som ligger hos tredjepartsleverantör, ingår i Atrox åtagande att ha kontakt med tredjepartsleverantör, och tillsammans med tredjepartsleverantör lösa problemet.

IT-support ingår som en del av vår helhetslösning för intern IT, se Serviceavtal.

 


Skriv utOffertförfrågan