Atrox numera en del av Telia

Atrox går samman med Telia och kan nu erbjuda en helhetslösning både för IT och kommunikation. – Med Telia i ryggen får vi tillgång till en unik kompetens och erfarenhet inom IT/telekom-området som gör att vi på ett ännu bättre sätt kan hjälpa våra kunder att möta sitt totala IT-behov, säger Fredrik Nyberg, grundare av Atrox.

För en del kom sammanslagningen med Telia som en nyhet, men tanken på nästa steg har funnits ett tag hos Atrox ledning.

– Vi har under en period insett att vi behöver göra någon form av förflyttning om vi ska kunna fortsätta att ligga i framkant inom det vi gör. Vi har länge förutspått att framtidens IT-leverantör även kommer att kunna erbjuda en helhetslösning som inkluderar både IT och kommunikation, säger Fredrik Nyberg, grundare av Atrox.

Därmed blev det naturligt att gå samman med en aktör som kan hjälpa Atrox att ta klivet in i framtiden.

– Nu inleder vi en ny spännande resa tillsammans med Telia. Med Telia i ryggen får vi tillgång till en unik kompetens och erfarenhet inom IT/telekom som gör att vi på ett ännu bättre sätt kan hjälpa våra kunder att möta sitt totala IT-behov – nu och i en framtid, säger Fredrik Nyberg.

Rådgivning, försäljning och support på samma ställe

Telia satsar redan idag på att hjälpa små- och medelstora företag med att få tekniken att fungera, för att förenkla deras vardag. Man har sett att företagare vill ta vara på fördelarna med smarta digitala tjänster, men slippa hantera tekniken och IT.

– Idag är det vanligt att företagen har flera olika leverantörer av mjukvara och hårdvara. Då kan det bli problematiskt att få ut full funktion och nytta. Men det vill Telia motverka genom att skapa en enhetlig upplevelse av IT och kommunikation, säger Daniel Stark, affärsutvecklare på Telia och fortsätter:

– Atrox tar ett helhetsansvar för kundens IT på ett unikt sätt. Vi vill bygga på med ett lager till, det vill säga kommunikationen (telefoni, uppkoppling, internet) för att göra det erbjudandet ännu starkare. Det ska vara en och samma kontakt att vända sig till, rådgivning, försäljning och support – allt på ett och samma ställe.

Kunderna kommer att känna igen sig

John Gustavsson, tar nu över VD-rollen hos Atrox. Han betonar att alla kunder kommer att fortsätta känna igen sig.

– En av de viktigaste, om inte DEN viktigaste, anledningen att Telia förvärvade Atrox är just den personliga servicen och närheten till kund som Atrox har i sin kultur. Telia har inte för avsikt att ändra på denna inriktning, tvärtom. Vi kommer att fortsätta bygga kundteam, d.v.s. utpekade tekniker och konsulter som jobbar runt dig som kund.

Tjänsterna kommer löpande att utvecklas tillsammans med Atrox kunder för göra dem ännu bättre.

– Men vi utgår inte från att alla Atrox-kunder kommer att ha Telias tjänster och vi kommer att ge lika bra service oavsett vilken tjänsteleverantör. Vi vill förtjäna kundernas förtroende för att kunna leverera mer till dem, säger John Gustavsson.

Vi levererar moderna IT-lösningar till flera av Sveriges snabbast växande företag Våra kunder
Microsoft Partner