Skapa ärenden direkt från ditt skrivbord

Du som kund hos Atrox med supportavtal Silver, Guld eller Platina och Atrox supportagent installerad på din dator får nu tillgång till ett enklare sätt att få hjälp av oss! Ibland är det svårt att via epost eller e-post tydligt förmedla vad som krånglar. Tidigare har vi tagit emot ärenden via heldesk@atrox.se eller via supportnummret +460851804100.  Nu kan Ni som användare direkt skapa ett ärende i Atrox helpdesk och i samband med det ta en screenshot för att visa vad Du vill ha hjälp med. Det görs enkelt genom att lägga ett ärende direkt via agenten. Högerklicka på Din ikon  vid aktivitetsfältet och nu välja bland valen “Take screenshot and request support” och “Request support”. Se bilderna ndedan för instruktion. Ärendet som registreras kopplas per automatik till datorn och den kontakt som är knuten till maskinen.

 

 

 

 

 

Vi levererar moderna IT-lösningar till flera av Sveriges snabbast växande företag Våra kunder
Microsoft Partner